onsdag 17 februari 2010

LYCKA!

Förbannelsen är bruten!

I lördags inleddes årets fiskesäsong. Jag lyckades lura fyra snorgärsar till hugg. Nu kanske det här inte låter som någon större bedrift, men jag intygar att lyckan jag kände var fullständig. Efter åtskilliga misslyckanden så byttes bedrövelsen till eufori av att återigen känna nappknycken i pimpelspöt. Då jag fick upp den första fisken var jag helt säkert den lyckligaste fiskaren på planeten. Tänka sig att efter alla dessa fiskeår kan man fortfarande bli lika glad över att få årets första fisk, trots att det är en 15cm snorgärs, som jag var ifjol då jag fick laxen i svenska Lappland.

Om det är någon som tycker att det här verkar barnsligt, så kan jag meddela två saker, 1 jag bryr mig inte, alla "äkta" och passionerade fiskare vet vad jag menar och kände, 2 om det är barnsligt hoppas jag innerligt att jag aldrig blir vuxen.

Länge leve fisken!

Simma lugnt!

3 kommentarer: