onsdag 10 februari 2010

NOLLAD!


Kräftgången fortsätter!

Nu har jag varit ute idag, förra fredagen och lördagen, utan resultat. Fortfarande ingen fisk alltså. Men idag kände jag mig tvingad att ta till medel jag inte provat på hela vintern nämligen att fiska med mormyska. Och tro det efter en liten stund började den känsliga spöspetsen vibrera.

Äntligen tecken på liv alltså. Men jag lyckades inte lura den till ett ordentligt hugg, så det blev inget. Och eftersom jag inte är någon stor fantast av mormyskafiske och inte riktigt bemästrar konsten och tekniken såg jag hela incidenten mest som ett slag i ansiktet och att förödmjukelsen var ett faktum så jag packade ihop grejerna och gick tillbaks till bilen med blicken irrande och osammanhängande tankar om konspirationer från abborrarnas sida.

Som tur är så kommer det att vara vinter länge än, så mina intelligenta och organiserade motståndare (abborrarna) har kanske vunnit några slag men kriget har bara börjat. Det är uppenbart att konventionella krigsstrategier inte längre fungerar, hädanefter blir det gerillataktik. VIVA LA REVOLUTION!!

Simma lugnt!

1 kommentar:

  1. Nollad... hmmm. Det byter att du inte ännu testat en Saittam 66 "mört" som jag rekommenderade :) Jag var ut igår och fick en hel abborre att sätta i påsen på 8 timmar... men fick desto bättre motion.

    SvaraRadera