onsdag 3 februari 2010

FASTKÖRD!


Idag kan jag med glädje berätta att jag fått uppleva det underbara med mycket snö! Jag skulle nämligen satsa på ett nytt fiskeäventyr och var givetvis jätteladdad och optimistisk. Men det blev aldrig nåt fiske tyvärr så jag står fortfarande stadigt på noll fiskar, år 2010.

Orsaken till att det inte blev nåt var att jag lyckades köra fast med Saaben just innan jag kom fram till villan i ca. 1m snö. Och inte nog med det, lagen om alltings jävlighet slog till på samma gång som vanligt. Min far hade nämligen tagit hem nyckeln till våran redskapsbod så jag började desperat med villans kvast. Vilket förstås inte hjälpte mycket. Som tur var hade grannarna lämnat sin bodnyckel så jag kunde låna en spade av dom istället. Euforin av lyckan till att ha funnit spaden utbyttes dock snabbt till en kamp mellan rå vilja och tätpackad snö. En hård kamp, utspelades i ett vitt lanskap och ett fallande mörker, men efter över en timmes kämpande gick jag och Saaben bokstavligt talat loss som segrare och jag är inte helt säker men just i det ögonblicket tror jag att jag också hörde änglasång, men det var förmodligen mitt eget flåsande.

Nåja imorgon är det nya tag och ny optimism vilket givetvis betyder nya äventyr. Länge leve SAAB!

Simma lugnt!

P.S Bilden ovanför är inte från dagens äventyr, utan bara en fin vinterbild på min pärla från ett jaktäventyr med min bror Peter tidigare i vintras.

2 kommentarer:

  1. Hinda no tänk att hede sir väl it så flit ut innan ja kom ti slute åv textin o fatta att bildin it va från idag.
    Hälsningar Benita
    Bruka va in hije å skåd om nu it na anna så på vädre! haha

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det lär bli ett napp i vinter!!!
    Ho ho ha ha......

    SvaraRadera