fredag 26 mars 2010

Hej alla fiskevänner!

Jag beklagar den långa torkan på bloggen men jag har haft allvarliga problem med datorn. För tekniskt för mitt förstånd, så nu blir det nog att köpa en ny. Det här inlägget skriver jag från jobbet.

I fiskeväg så har det inte faktiskt hänt så mycket. Inga storfångster än så länge och de få abborrar som jag har fått har alla varit i miniformat och tagit på olika mormyskor.

I helgen är det pilktävlingar här i trakten nämligen kalajuttus på lördag och den klassiska Björköpilken på söndag. Till den andra är det åtminstone inplanerat att jag ska åka och delta men jag får se hur det blir imorgon.

Isläget är otroligt bra iår vid den här årstiden. På pilkturen igår var isens tjocklek 70cm eller mer på de flesta ställen. Så pilksäsongen kommer förmodligen att pågå ända till slutet av april här uppe iår.

Det var allt för den här gången men jag återkommer nog direkt efter helgen.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar