söndag 10 januari 2010

Pimpeltips

Hej alla fiskevänner!

Det är bistra tider nu och senaste tiden har det slagits köldrekord på hela norra halvklotet med tanke på årstiden. Själv har jag fortfarande inte lyckats få upp någon fisk men det kommer. Jag har mig själv att skylla eftersom jag varit ute försent nästan varje dag.

Ett pimpeltips: Under januarimånad lönar det sig att prova pimpla mellan kl. 10-14 eftersom solen är som högst då och tillför mest ljus. Det är under ljustimmarna som fisken är aktiv så här års, och speciellt om det är mycket snö på isen.

Jag kommer att börja tillföra bloggen lite tips med jämna mellanrum så håll ögon och öron öppna så kanske något av tipsen kan tillföra ert eget fiske något extra som hjälper er kamp om att hitta och kroka monsterfisken. Och förhoppningsvis får jag även svar som kan hjälpa min kamp. Vad gäller fiske kan man aldrig bli fullärd!

Simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar