onsdag 13 januari 2010

Pimpeltips 2

Hej vänner!

Kräftgången på isfiskefronten iår bara fortsätter. Jag var ute igår och provade igen men till ingen lycka. Jag hade ett napp men det var så försiktigt att den inte fastnade på kroken. Och när så solen gick ner kändes det som om hoppet försvann med den. Men vädret var fint och solnedgången var oslagbar (se bilden ovan).

Dagens tips: I början av pilksäsongen kan det lönas att använda mycket små krokar. Då menar jag färgkrokar ner mot storlek 8 och t.o.m. 10 på enkelkrokarna. Fiskarna rör sig inte lika aktivt under januari och speciellt abborrarna kan vara skeptiska till stora beten och färgkrokar.

Idag provade jag också på lite harjakt men det lyckades inte. Beageln som vi har, Gimli, nosade i många spår men det fanns inte tillräckligt med vittring men det blir snart nya försök, med både harjakten och pilkfisket.

Simma lugnt.

1 kommentar:

  1. Jag hade samma resultat på min isfiske premiär, inte ett liv på pimplet och inte en fällning på mörtarna... Men klart, tyst och stilla.

    // Dan

    SvaraRadera