onsdag 20 januari 2010

Hej fiskeentusiaster!

Ni kanske trodde att jag hade gått i vinteride, men ingen fara det är bara lite dåligt på fiskefronten nu. För att inte glömma hur abborrarna ser ut, kan jag här ge ett exempel på en 850 grams pjäs.

Jag var och prövade lyckan både på fredag och lördag men inte ett napp. Jag var nog ute för sent på eftermiddagen. Dessutom borde jag prova med mindre krokar och mera maggotar på krokarna. vilket osökt leder mig till,

DAGENS TIPS: Spara inte på maggotarna då ni pimplar använd gärna upp till tre stycken på samma färgkrok eller mormyska.

Nu kommer det att bli kallt i våra trakter igen så får se om högtrycket hjälper fiskelyckan något. Personligen tror jag inte temperaturen har någon inverkan på fisket på vintern, men däremot om det är hög- eller lågtryck har jag märkt att det åtminstone kan variera med djupet där abborrarna står. Men just nu när det inte är någon som helst framgång med fisket ifrågasätter man allt och börjar tvivla om det finns någon fisk överhuvudtaget.

Dessutom som en extra glädjekaramell nu när det går som tyngst ringer min bror en dag förra veckan och är helt exalterad och berättar att han just precis krokat sin livs abborre på pimpling och den högg direkt pilken kom ner, sen fick även hans käraste en nästan lika stor abborre. Och som alla fiskare vet är det alltid lika roligt då kompisarna får fisk, eller hur, speciellt då man själv fiskar i Sahara. Ha ha ha ha ha. Skämtosido, min bror och hans flickvän har nog rent tidsmässigt lagt ner så mycket tid på fiske att de är värda varenda en som de får, så ett stort GRATTIS!!!

Simma lugnt!

2 kommentarer:

  1. Tack, men denna gång grät jag inte när jag fick napp!

    SvaraRadera
  2. va roligt med en fiskeblogg! gäddan på första blogginlägget va ju helt otrolig!
    / hanna

    SvaraRadera